Onderwijsleeractiviteiten
Communicatie | 4 SP | Rudy Pieters
Dag 1:
Principes voor efficiënte communicatie in social profit, zowel online als offline.
Na dit onderdeel heeft u inzicht in de belangrijkste uitdagingen voor communicatie vandaag: de rol van digitale en sociale media, de impact van Google, het belang van beelden, en de rol van de pers.
Hoe maak ik een goed communicatieplan?
U leert de belangrijkste bouwstenen voor uw communicatieplan optimaal gebruiken zoals analyse, strategie, acties en customer journey.
Dag 2:
Wat is storytelling eigenlijk? Waarom is het zo belangrijk geworden? Hoe bouwen we een goed verhaal op? Uit welke onderdelen bestaat het? Hoe creëren we een spanningsboog? Hoe communiceren we precies over onze organisatie en onze activiteiten aan de hand van de verhalen? En op welke manier verwerken we verhalen in onze website, onze sociale media, onze visuele communicatie en onze presentaties?
Dag 3:
Interne communicatie: belangrijkste kanalen.
Dit onderdeel helpt u om de lacunes in uw eigen organisatie te detecteren, miscommunicatie te vermijden en op te lossen.
We voorzien bij elk dagdeel praktijkvoorbeelden en oefeningen uit de social profit.
Rudy Pieters is Directeur bij Publiek Centraal en communicatiecoach.
Studiemateriaal
Studiemateriaal wordt aangeboden via Blackboard (digitaal platform).
Evaluatieactiviteiten
Examen tijdens de examenperiode.