Onderwijsleeractiviteiten
E-mailmarketing | 1 SP | Hans Smellinckx
Praktische tips en een heleboel voorbeelden waarmee u aan de slag kunt gaan. Geen wollige strategieën of complexe operationele oefeningen, maar een direct toepasbaar verhaal om met e-mailmarketing uw doelgroep te inspireren, te teasen en te converteren.
Hans Smellinckx is zaakvoerder bij iVOLVER. Hij is al meer dan 15 jaar expert Omni-channelmarketing voor merken zoals Coca-Cola, Ikea, Robert Half International, etc. Hij is mede-auteur van het boek E-mailmarketing, tips, tricks en strategieën.
Social media marketing | 2 SP | Sara Van de Velde , Chris Demeyere
In deze lessen nemen we de meest populaire kanalen (Facebook, LinkedIn, Instagram en Twitter) intensief onder de loep. Welke kanalen kiest u, hoe bereikt u uw doelgroep, hoe zet u de kanalen professioneel in.
Van elk van deze kanalen ziet u de mogelijkheden van advertising en rapporteringen. Daarnaast leert u diverse tools kennen voor monitoring, content planning, campagnes, acties enz.
Sara Van de Velde is social media advertising specialist. Na 10 jaar bedrijfservaring rond het coördineren van digitale marketing en het adverteren op de gekende sociale media kanalen, richtte Sara haar eigen bedrijf op vanuit haar passie en creëerde zo haar eigen Forever After.
Forever After helpt bedrijven groeien en goals behalen via advertenties op sociale media. Zij werken altijd vanuit de conversie: wat moet er bereikt worden? Door het opmaken van een funnel wil Sara samen met haar team, mensen voorbereiden en hen benieuwd maken naar de bestemmingen die worden aangeboden. En zo duwen ze de geïnteresseerde mensen richting die conversie.
Sinds enkele jaren deelt Sara haar kennis, tips & tricks met enthousiasme aan studenten.
Chris Demeyer is Sociale media consultant en bestuurder bij Punchline.
SEO | 1 SP | Frederik Vermeire
In de lessen SEO leert u het technisch op orde stellen van uw website, het schrijven van sterke content en het opbouwen van een waardig linkbuilding profiel. We leren de zoekwoorden zoeken via de juiste tools om te achterhalen waar mensen op zoeken via de zoekmachines. Met enkele concrete cases en vele praktijkoefeningen zal ook straks uw website volledig SEO vriendelijk zijn. We leren ook de mythes van SEO kennen, de werking van zoekmachines, de toekomst van SEO… en nog veel meer. Na deze opleiding kent u alle ins en outs van SEO.
Frederik Vermeire is Teamcoach & SEO en online marketing specialist @ WiSEO.be.
SEA | 1 SP | Guillaume Navarro
Via Google Adwords kunnen we op korte termijn extra kwalitatieve bezoekers naar onze website halen. De volledige opzet, structuur en plan van aanpak wordt doorlopen om op een efficiënte manier een Google Adwords campagne op te zetten voor tekstadvertenties. Wat zijn de valkuilen? Waar moeten we zeker op letten? Hoe pakken we het budgettechnisch het beste aan? Op al deze vragen kan u een pasklaar antwoord met duidelijke cases en voorbeelden van de docent zelf verwachten.
Praktijkcase SEO/SEA | 0.5 SP | Frederik Vermeire
Na de theorielessen de praktijk. Aan de hand van een vragenlijst begeleiden we u om een professioneel zoekwoorden onderzoek samen te gaan uitvoeren. Dit onderzoek gaan we in het tweede gedeelte van de les omzetten in één of meerdere Google Ads campagnes. Ervaring hiermee is niet nodig. De docent begeleidt u volledig van start tot finish. We leren landingspagina's te analyseren en koppelen deze aan onze campagnes.
Frederik Vermeire is Teamcoach & SEO en online marketing specialist @ WiSEO.be.
Display marketing / RTB / programmatic | 0.5 SP | Guillaume Navarro
Het automatisch inkopen van advertentieruimtes is een grote kracht binnen het digital marketing aspect. Welk netwerk kiest u hier het beste voor? Wat is RTB? Wat is Programmatic? Hoe kunnen we een merk/product/dienst op het juiste moment, aan de juiste persoon en de juiste boodschap tonen door middel van software? We overlopen enkele remarketing, programmatic en display cases en beantwoorden alle vragen rond dit thema. We kijken ook even richting de toekomst en bekijken de voordelen van native content advertising.
Affiliate marketing | 1 SP | Joeky Gelleit
Affiliate marketing biedt de mogelijkheid om tegen een pay per performance model online te adverteren. De “no cure, no pay” methode stelt je als adverteerder in staat om online te adverteren op een financieel aantrekkelijke en risicoloze manier. In deze sessie bekijken we zowel de voor- als nadelen van dit kanaal, werken we een case uit en geven we tips om met dit kanaal aan de slag te gaan.
Joeky Geilleit is Country Manager bij TradeTracker België, een affiliate netwerk. Dit houdt in dat hij het account management team aanstuurt, strategisch meedenkt over affiliate campagnes en key accounts ondersteunt in het succesvol maken van het affiliate kanaal.
Videomarketing | 1 SP | Geoffrey Roose
In de lessenreeks videomarketing krijgt u een theoretische basis over video. Wat bestaat er zoal? Waar is video nuttig in een marketingstrategie? Hoe bepaalt u de inhoud van uw video?
U leert hoe u laagdrempelig een video maakt (basis filmtechnieken en videomontage).
Geoffrey Roose is Video reporter en redacteur bij TAGMAG. Zijn job varieert van filmen en monteren van projecten, over het inplannen van de video's op hun sociale kanalen, tot het uitdenken van nieuwe concepten. Hij is actief betrokken bij een project vanaf het prille begin tot het 'op antenne' komt. Zijn belangrijkste taak is redacteur.
Influencer marketing | 1 SP | Maarten Kesteloot
Influencer marketing omvat het commercieel samenwerken met mensen die een online persoonlijkheid hebben opgebouwd op kanalen als blogs, Instagram, Youtube, Pinterest etc. Deze samenwerkingen bestaan uit affiliatie samenwerkingen, content productie programma's en meer.
Maarten Kesteloot is CEO van Influo. Dit bedrijf biedt enerzijds de software en anderzijds de opleidingen om bedrijven te helpen influencer marketing te integreren in het marketing plan.
Studiemateriaal
Studiemateriaal wordt aangeboden via Toledo (digitaal leerplatform).
Evaluatieactiviteiten
Integrated online marketing plan