Expert class Strategisch management

  • Startdatum: 09/01/2024
  • Aantal studiejaren: 1 / Aantal opleidingsuren: 24
  • Lesdagen:

    De sessies gaan door op VIVES campus 'The Crown' (Xaverianenstraat 4 – 8200 Brugge).

    Deze lessenreeks wordt ingericht op de hieronder vermelde data:

    • dinsdag 9, 16, 23 en 30 januari, telkens van 13u tot 19u45


    We werken per lesdag met 2 blokken van 3 uur: een eerste blok theorie, gevolgd door een blok waarin de theorie wordt toegepast met praktische oefeningen. Tussenin voorzien we een korte koffiepauze en ’s avonds een broodjesbuffet.

    Volgend boek is inbegrepen: De Boiserie, “Veranderen! Hoe? van visie tot resultaten”. Die Keure.

  • Doelpubliek:

    Directieleden en managers van privé- en publieke bedrijven.

    Aangezien we tot een optimale kruisbestuiving willen komen tussen mensen met dezelfde rol, worden er geen consultants toegelaten tot de opleiding.

  • Prijs: 1295.00EUR vrij van btwKMO portefeuille

Meer info

Voor elke leidinggevende begint de job met het creëren van verwachtingen nu en naar de toekomst toe. Strategische visie is hierbij een cruciale bouwsteen.

We beginnen met een open vizier en mappen samen de toekomstige trends en tendensen aan de hand van drie centrale cases. Doorheen de expert class werken we met deze cases om alle modellen meteen naar de praktijk te vertalen. Zo heb je na het volgen van deze expert class de nodige inzichten en skills om alles toe te passen op jouw eigen context samen met jouw team.

Quasi alle modellen die we zullen zien, zijn toepasbaar op zowel privé- als publieke bedrijven.

Na de trends en tendensen oefening komen de volgende topics aan bod:

Dag 1:

  • Trends en Tendensen - SWOT
  • Missie
  • Visie en lange termijn doelstellingen
  • Mogelijkheden bekijken om te groeien als bedrijf/organisatie binnen de bestaande of nieuwe scopes naar producten/diensten/markten toe

Dag 2:

  • Strategische scope mappen: kiezen is winnen!
  • Opmaak van het Business Model Canvas

Dag 3:

  • Strategy mapping gekoppeld aan de hierboven beschreven topics om de brug te maken naar strategie-implementatie
  • Opzetten van een focusoefening voor de vertaling naar strategische projecten toe
  • Opmaak van strategie-ondersteunende KPI’s

Dag 4:

  • Opmaak communicatieplan
  • Hoe iedereen betrekken bij strategie en mensen inzetten volgens competenties en intrinsieke motivatie
  • De stap naar strategische projecten en gemotiveerde projectteams
  • Hoe de strategie levend houden via constructieve rapportage met de gepaste leiderschapsstijl


Docent:
Sophie De Boiserie

Sophie is auteur van het boek “Veranderen! Hoe? van visie tot resultaten” waarin zij de rationele en emotionele weg naar een strategie-gealigneerde organisatie verbindt.

Sophie werkte aanvankelijk voor een onderaannemer van MOBISTAR voor de bouw van hun GSM-zendmasten waardoor zij meteen in een VUCA context kon werken. Zij werd ondergedompeld in managementtheorieën via de eigenaar die hier een passie voor heeft.

Zo kreeg zij de microbe te pakken en werkte daarna gedurende 3 jaar voor de Sales Training- en Leadership unit van een Zweeds Trainingsinstituut en werkte zij mee aan in-company strategie trajecten.

Sindsdien werkt zij reeds 23 jaar als docent en coach voor diverse opleidingsinstellingen en is zij 12 jaar zelfstandig trainer, consultant en coach in strategie, change management, teamwerking en psychometrie.

Schrijf je in

Alt text

Problemen of vragen?

Contacteer ons

Bij deze graad kan geen getuigschrift afgeleverd worden

Bedrijfsinfo