Onderwijsleeractiviteiten
E-mailmarketing | 1.0 SP | Hans Smellinckx
Praktische tips en een heleboel voorbeelden waarmee je aan de slag kunt gaan. Geen wollige strategieën en complexe operationele oefeningen, maar een direct toepasbaar verhaal om met e-mailmarketing de doelgroep te inspireren, te teasen en te converteren.
Hans Smellinckx is zaakvoerder bij iVOLVER. Hij is al meer dan 15 jaar expert Omni-channelmarketing voor merken zoals Coca-Cola, Ikea, Robert Half International, etc. Hij is mede-auteur van het boek E-mailmarketing, tips, tricks en strategieën.
Social media marketing | 2.0 SP | Chris Demeyere
In deze lessen nemen we de meest populaire kanalen (Facebook en LinkedIn) intensief onder de loep. Welke socials kies je, hoe bereik je je doelgroep, hoe zet je de kanalen professioneel in?
Van elk van deze kanalen zie je de mogelijkheden van advertising en rapportering. Daarnaast leert je tools kennen voor monitoring en campagnes.
Chris Demeyer is Sociale media consultant en bestuurder bij Punchline.
Hands-on Instagram | 1.0 SP | Valérie Picard
Ook het kanaal Instagram en de bijhorende mogelijkheden nemen we apart onder de loep.
Valérie Picard is strategisch digitaal marketeer. Met haar bedrijf That's called strategy ondersteunt zij ondernemers bij het kiezen van een geschikte branding, merkpositionering en marketingstrategie. Ze helpt de ondernemer om de juiste marketingtools te gebruiken en het bedrijf digital-first te maken. Valérie brengt ondernemers de essentiële vaardigheden bij om hen op een eenvoudige manier te helpen met online zichtbaarheid.
SEO | 1.0 SP | Frederik Vermeire
In de lessen SEO leer je het technisch op orde stellen van de website, het schrijven van sterke content en het opbouwen van een waardig linkbuilding profiel. Je leert de juiste zoekwoorden te achterhalen waar klanten op zoeken via zoekmachines.
Met enkele concrete cases en praktijkoefeningen zal straks ook jouw website volledig SEO vriendelijk zijn. We leren ook de mythes van SEO kennen, de werking van zoekmachines en de toekomst van SEO. Na deze opleiding ken je alle ins en outs van SEO.
Frederik Vermeire is zaakvoerder van WiSEO. Hij groeide de afgelopen 15 jaar mee met de evolutie van Google en SEO. Hij doceert in verschillende scholen en organisaties. Samen met zijn 7 collega's verbetert hij de organische resultaten voor bedrijven zoals Dewaele Vastgoedgroep, Colruyt, Wit-Gele Kruis, Aldi, enz.
Meer weten? Tik/spreek in Google in "Welk boek schreef Frederik Vermeire".
SEA | 2.0 SP | Louis Van Belle
Via Google Ads kan je op korte termijn extra kwalitatieve bezoekers naar je website halen. De volledige opzet, structuur en plan van aanpak wordt doorlopen om op een efficiënte manier een Google Ads campagne op te zetten voor tekstadvertenties.
Wat zijn de valkuilen? Waar moet je zeker op letten? Hoe pak je het budget-technisch het best aan? Op al deze vragen krijg je een antwoord met duidelijke cases en voorbeelden.
Display marketing / RTB / Programmatic
In een 2e sessie bestuderen we wat display marketing is. Het inkopen van advertentieruimtes is een grote kracht binnen het digital marketing aspect. Welk netwerk kies je hier het beste voor? Wat is RTB? Wat is Programmatic? Hoe kan je een merk/product/dienst op het juiste moment, aan de juiste persoon en de juiste boodschap tonen door middel van software?
We overlopen enkele remarketing, programmatic en display cases en beantwoorden alle vragen rond dit thema. We kijken ook even richting de toekomst en bekijken de voordelen van native content advertising.
Practical case SEO/SEA
Na de theorielessen volgt de praktijk in een 3e sessie. Aan de hand van een vragenlijst begeleiden we je om een professioneel zoekwoorden onderzoek uit te voeren. Dit onderzoek gaan we in het tweede gedeelte van de les omzetten in één of meerdere Google Ads campagnes. Ervaring hiermee is niet nodig. De docent begeleidt je van start tot finish. We leren landingspagina's te analyseren en koppelen deze aan onze campagnes.
Louis Van Belle is SEA Team Lead bij WiSEO waar hij zich samen met een team van experten dagelijks inzet om de zichtbaarheid van hun klanten in zoekmachines (organic & paid) te verhogen.
Affiliate marketing | 1.0 SP | Lise Van Poucke
Affiliate marketing biedt de mogelijkheid om aan de hand van een pay per performance model online te adverteren. De “no cure, no pay” methode stelt je als adverteerder in staat om online te adverteren op een financieel aantrekkelijke en risicoloze manier. In deze sessie bekijken we zowel de voor- als nadelen van dit kanaal, werken we een case uit en geven we tips om met dit kanaal aan de slag te gaan.
Lise Van Poucke is Account Director binnen het affiliate netwerk TradeTracker BE. Ze is verantwoordelijk voor de performance van tal van segmenten waaronder verzekeringen, telecom en fashion. Samen met de adverteerders en publishers halen ze op basis van "No Cure, No Pay" optimaal resultaat uit e-commerce campagnes. Naast het beheren van tal van campagnes leidt ze ook nieuwe collega’s op en is het aanspreek punt voor haar team van accountmanagers.
Videomarketing | 1.0 SP | Pauline Lannoo
In de lessenreeks videomarketing krijg je een basis over video. Wat bestaat er? Hoe en waar is video nuttig in een marketingstrategie? Hoe bepaal je de inhoud van je video?
Je leert hoe je laagdrempelig een video maakt (basis filmtechnieken en videomontage).
Pauline Lannoo is Content strategist bij The Fat Lady. Dit bedrijf werd verkozen tot Content Marketing Agency of the Year 2021. Hun contentstrategie en onderscheidende content doet hun klanten groeien.