Postgraduaat digital marketing

2.750 EUR
(Vrij van BTW)
Dienstverlener voor de KMO-portefeuille

De wondere wereld van digitale marketing onthult zijn geheimen.

Het postgraduaat Digital marketing is een sterk praktijkgerichte opleiding waarin digitale marketing al zijn geheimen onthult.

Na deze opleiding:

• pas je efficiënter nieuwe media in je marketingplan in,
  • praat je met kennis van zaken over je website, app en de diverse digitale kanalen,
  • kan je beter inschatten of de uitvoering van je plan naar wens verloopt.

Welke inzichten krijg je?

• Welke strategie levert de beste klantwaarde?
  • Waar zitten je potentiële klanten, en hoe kan je die bereiken?
  • Hoeveel investering vergt dat, zowel in tijd als in centen, en zal zich dat voldoende terugbetalen?
  • Wat houdt het managen van een website of app in?
  • Wat zijn de finesses van de vele beschikbare digitale kanalen?
  • Welke statistieken in het oerwoud van cijfers zijn voor je bedrijf echt van belang?
  • Wat kan je zelf en wanneer is het beter om uit te besteden?
  • Wat kan op juridisch vlak?
  • Hoe blijf je, ook na deze opleiding, bij in deze nooit stilstaande wereld?

Ervaren lesgevers lichten de thema's toe met best practices uit het werkveld.

Er worden geen examens georganiseerd voor deze opleiding. Je ontwerpt als eindevaluatie een strategisch online marketingplan waarmee je binnen je bedrijf het verschil maakt. Hierbij wordt externe coaching voorzien door professionals.

Om een goede interactie te garanderen, beperken we de groepsgrootte tot 30 cursisten.

• Bachelors of masters met een sterke interesse in digitale marketing
  • Mensen die werkzaam zijn in een marketing- of communicatiefunctie en nood hebben aan extra vorming
  • Mensen die marketingtaken uitvoeren
  • Behaal een postgraduaat Digital marketing.
  • Ontwikkel een helicopterview op digitale marketing zodat je je marketingbeleid kan optimaliseren.
  • Begrijp de synergie van digitale kanalen in je marketing mix.
  • Leer marketing data analyseren en visualiseren.
  • Schrijf een digital marketing plan.

Je hebt een basiskennis marketing.

De lessen vinden plaats op dinsdag- en donderdagavond, telkens van 18u tot 21u15 (niet in schoolvakanties). In april verschijnt het lesrooster voor volgend academiejaar. Klik bij de knop 'Bekijk uurrooster' op de juiste startdatum om het betreffende uurrooster te zien.

De meeste lessen kunnen hybride (zowel online via MS Teams als op campus) gevolgd worden, tenzij anders vermeld in het uurrooster. We rekenen op voldoende aanwezigheid op campus, opdat het lesgebeuren voldoende interactief blijft. We verwachten daarom dat elke cursist minimum de helft van de lessen op campus volgt. Er worden geen lesopnames voorzien.

We verwelkomen je uiteraard graag op een infodag voor meer informatie! (data zie deze link)

Digital marketing strategy & planning

Frederik Martens, Hanne Deneut, Jaffee Brys

Digital products

Stijn Blomme, Pieter Beerten, Maarten Desmet

Digital marketing evaluation and reporting

Lisanne Van Der Schors

Digital marketing channels

Hans Smellinckx, Chris Demeyere, Valérie Picard, Frederik Vermeire, Louis Van Belle, Lise Van Poucke, Pauline Lannoo

Copywriting & tone of voice

Bavo Van Landeghem

Integrated online marketing plan

Waarom kiezen voor een opleiding ‘Postgraduaat digital marketing’ bij VIVES Continue

Kleine lesgroep

We laten bewust slechts een beperkt aantal cursisten toe. Dit om een goede interactie tussen de docent en de cursisten te garanderen. Het uitwisselen van ervaringen en best practices onderling zorgt voor een grote meerwaarde.

Docenten uit bedrijfsleven

Onze docenten zijn professionals uit het bedrijfsleven die je de bouwstenen aanreiken voor een succesvolle carrière. Ze delen niet alleen hun kennis, maar leren je ook de praktijk van binnenuit kennen. Zo helpen zij bij het verder ontplooien van je vaardigheden en het uitbreiden van je netwerk.

Breed doelpubliek

Deze opleiding is erg toegankelijk. Vergt geen specifieke voorkennis van de materie. Mix van deelnemers met uit diverse disciplines zorgt voor andere en boeiende perspectieven.

Combineerbaar met voltijds werk

De lessen zijn 's avonds of op zaterdagochtend. Of (deels) online. We maken de combinatie studeren en werk voor jou mogelijk. Ons team staat garant voor een uitstekende service, flexibiliteit en persoonlijke aanpak.

Het succesverhaal van Pauline Van Colenberghe, performance marketeer bij Ziedoes

“Ik wou me verdiepen in online markeling.”

Ik heb het postgraduaat gevolgd omdat ik merkte dat digitale marketing steeds belangrijker werd in de marketingwereld. In mijn masteropleiding had ik daar al kunnen van proeven maar ik wou mij daar graag nog meer in verdiepen. Mede door het postgraduaat werk ik sinds kort in een digitaal marketingbureau.

Meer keuze?
Bezoek Continue.be

Continue is het online platform voor levenslang leren van de Associatie KU Leuven, goed voor meer dan 1000 professionele en academische opleidingen. Continue is dé website voor iedereen die wil bijblijven, zich persoonlijk wil ontwikkelen of omscholen. Je kunt kiezen uit korte opleidingen zoals webinars en webshops, en langere trajecten als postgraduaten. Studenten kunnen met een handige zoekfunctie een opleiding op maat vinden. Je volgt de lessen online, op locatie, of gemengd.

Ontdek Continue.be